Výdavky, výdavky..

Zamysleli sme sa, kam idú naše peniaze ?

Zamysleli sme sa hlbšie a dôkladnejšie ? Niektoré naše výdavky sú skoro automatické. Platíme a nerozmýšľame nad zmyslom a podstatou týchto výdavkov. Robíme to mesiace a roky. Dá sa to zaradiť k našim prirodzeným reflexom.

Výdavky predstavujú pre mnohých ľudí vážny, až neprekonateľný problém.

Väčšina ľudí totiž stratila kontrolu nad svojimi výdavkami. Tlak reklamy bol nad ich sily. Stali sa konzumentmi. Konzumenti platia a nerozmýšľajú. Obchodné reťazce bohatnú a konzumenti padajú do problémov. Zamyslime sa nad výdavkami. Rozdeľme výdavky na rozumné a na zbytočné.

Začnime správnymi výdavkami.

Dajme si zopár príkladov. Správne výdavky sú tie, ktoré použijeme na pre naše zdravie. Ak si kúpime permanentku do plavárne, alebo horský bicykel, tak sme urobili dobrú investíciu. Pokiaľ do tej plavárne budeme i reálne chodiť, tak sa naše zdravie zlepší. Odmenou bude lepšie zdravie a výkonnosť. Dobrou investíciou sú výdavky do rodiny. Ak sa rozhodneme stráviť dovolenku so svojimi blízkymi, odmenou nám budú príjemné chvíle a budovanie dobrých rodinných vzťahov. Výdavky smerujúce do vzdelávania nám prinesú nové vedomosti a zručnosti. Naša cena na trhu práce sa zvýši. Naša pracovná perspektíva a budúcnosť dostanú lepšie farby. Nezabudnime na šetrenie ! Ušetrené prostriedky a rozumné investície nám zabezpečujú pokojný život. Bohatstvo začína šetrením.

Poďme na opačnú stranu barikády. Pozrime sa na nesprávne výdavky.

Tých nesprávnych a zbytočných výdavkov býva oveľa viac. Začnime od podlahy. Peniaze, ktoré prepijeme v krčme, alebo prefajčíme sú peniaze vyhodené von z okna. Prichádzame o poriadny balík peňazí a zároveň i o zdravie. V niektorých prípadoch i o vlastnú rodinu.. Niektorí ľudia vyhadzujú veľa prostriedkov na zábavu. Často povrchnú a bezduchú. Neúspešní ľudia sa radi bavia. To je ich typická charakteristika. Dávajú prednosť zábave pre zmysluplnými činnosťami. Tým si určujú svoje postavenie v živote. Poznáme veľa ľudí, ktorí utrácajú mnoho peňazí s jednoduchým cieľom. Na obžerstvo. Stalo sa veľmi módnym a rozšíreným. Ponuka je obrovská, reklama na každom kroku. Ich radosťou sa stalo jedenie. Táto neresť je veľmi pohodlná. Nevyžaduje žiadne väčšie úsilie. Výsledkom je strata peňazí i zdravia. Obezita je spoľahlivou vstupenkou na druhý svet. Obrovským žráčom peňazí je iný fenomén dnešnej doby. Nakupovanie vecí, ktoré vôbec nepotrebujeme. Hromadíme zbytočnosti, plníme šatníky, opičíme sa po celebritách. Poznáme ženy, ktoré všetko, čo zarobia, dokážu za niekoľko hodín minúť. Nikdy nie sú spokojné s tým, čo majú. Alebo, len nakrátko. Tieto výdavky dokážu zruinovať nejedného človeka.

Výdavky sú na dennom poriadku.

To je logické a prirodzené. Máme v nich jasno ? Vieme, ktoré výdavky sú nám na osoh a ktoré nás ruinujú ? Reklama má cieľ, vzbudiť v nás nespokojnosť s tým, čo máme. Núti nás nakupovať a nerozmýšľať. Je to silný súper. Konzum hrá na našu pohodlnosť a nedisciplinovanosť. Konzum útočí na naše pudy a slabosti. Opakom konzumu je striedmosť. Striedmosť je vzácna ľudská cnosť.

Strom Zdravia 2