Ako nakupovať so stratégiou
Nakupovanie je fenomén dnešnej doby.
Nakupovanie sa stalo pre mnohých ľudí doslova kultovou činnosťou. Tejto záľube sú ochotní obetovať peniaze, čas i drahocennú energiu. Reklama je silná a ľudia sú slabí. Pre niektorých ľudí znamená nakupovanie až mániu. Zostaňme pri zemi. Teda pri bežných a tradičných zákazníkoch. Nakupovanie je náročná činnosť. Vyžaduje rozum, trpezlivosť i zdržanlivosť.
Rozumné nakupovanie znamená predovšetkým zdravý rozum a ovládanie.
Tak, ako všetko iné v živote, tak i nakupovať s rozumom. Bez emócií, podľa svojich reálnych potrieb a priorít. Pobyt v nákupných centrách je vždy ako pochod zamínovaným poľom. Málokto dokáže prejsť vedľa obchodov bez zaváhania. Reklama láka. Obchodníci sú šikovní. Zľavy, akcie, nové produkty. To je príliš silné afrodiziakum pre väčšinu spotrebiteľov. Mnohí stratia hlavu, neodolajú, podľahnú. Pod vplyvom menovaných lákadiel často kúpia niečo, čo vôbec nepotrebujú. Tým, že kúpia niečo zbytočné, okamžite prerábajú. Nepotrebný tovar sa prakticky okamžite stáva pasívom. Zaberá miesto v skrini, alebo na polici. Starne, amortizuje, stráca na hodnote. Postupne sa stáva bezcenným. Jasná účtovná strata.. Strata sa neúmerne zvyšuje v prípadoch, ak bol tovar kúpený na úver, alebo na splátky.
Nakupovanie potrebuje stratégiu.
Tak ako všetko v živote. Nádej nie je stratégia. Túžba nie je dôvod. Najistejšia cesta, ako prísť o svoje peniaze, je minúť všetko, čo sme zarobili. Múdri ľudia majú svoje utrácanie pod kontrolou. Tým majú pod kontrolou svoje peniaze. Dokážu odložiť svoje potešenie. Hlúpi ľudia svoje potešenie nevedia odložiť. Kúpia všetko, po čom túžia. Potešenie trvá krátko, túžba po inom tovare sa opäť rýchlo hlási. Nekonečná špirála. Nové kupovanie. Žiadna dlhodobá radosť. Len rast pasív a bolenie hlavy..
Múdry človek má pod kontrolu nutkavú potrebu a myšlienky na kupovanie.
Nemá potrebu navštevovať obchody. Prejde bez problémov obchodným centrom, na konci si dá kávu a pokojne ide domov. S dobrým pocitom. S peniazmi vo vrecku. Vôbec nič sa nestalo, nič neprehral, o nič neprišiel. Nakupuje múdro, triezvo a strategicky. Presne vie, čo potrebuje. Pred nakupovaním si pokojne a triezvo premyslí, čo potrebuje. Kupuje kvalitné, trvanlivé a nadčasové veci. Vyhýba sa lacným brakom, výpredajovým akciám a pochybným tovarom. Kvalita rozhoduje. Hodnota je viac ako cena. Kvalita sa vždy zhodnotí časom.