Mrkva má silu

Mrkvu pozná asi každý !

Mrkva je tá najobyčajnejšia a najznámejšia zelenina. Používame ju asi všetci. Mrkvu berieme ako niečo úplne normálne a samozrejmé. A predsa ! Mrkva má svoje kvalita, svoju hodnotu a svoju silu.

Mrkva je výborná a hodnotná zelenina.

Dostupná bežne, dostupná každému. Mrkva sa bežne a v hojnom množstve  pestuje v našich záhradách. Konzumácia mrkvy je niečo ako samozrejmosť. A to je dobre ! Odborníci považujú mrkvu za skutočný vitamínový klenot.

Mrkva je náš najbohatší zdroj betakaroténov.

Betakarotén sa v organizme mení na vitamín A. Sto gramov mrkvy znamená trojnásobok dennej odporúčanej dávky vitamínu A. Mrkva je bohatá i na vitamíny C a D. Mrkva je významný zdroj minerálov a stopových prvkov. Obsahuje magnézium, vápnik i železo. Mrkva je plná antioxidantov a plná vlákniny. Na druhej strane obsahuje minimum tukov a cukrov. Skrátka vynikajúca plodina plná sily, pochádzajúcej z jej vitamínov a ostatných obsahujúcich látok.

Mrkva je výborná surová i varená.

Na rozdiel od iných druhov zeleniny, odborníci preferujú jej varenú formu. Varená mrkva je ľahšie spracovateľná v tele človeka. Varenie zabezpečuje účinnejšie vstrebávanie betakaroténov ako zo surovej mrkvy. Surová mrkva nedokáže zabezpečiť pre horšie vstrebávanie taký veľký prísun betakaroténov do ľudského tela. Mrkva pochádza pôvodne z Južnej Ázie. Rýchlo sa rozšírila po celom svete. Mrkva je nenáročná a univerzálna zelenina. Na Slovensku sa pestuje vyše 400 rokov. Odborníci poznajú dnes okolo 400 rôznych druhov mrkvy.

Mrkva má široké a univerzálne použitie.

Nastrúhaná do šalátov im dodáva nielen skvelú chuť, ale i úžasnú farbu. Mrkva sa dáva do polievok a omáčok, ako súčasť jedál a nálevov. Každý určite pozná i klasickú mrkvovú šťavu. Mrkva vyžaduje správne skladovanie ! Mrkva by mala byť očistená a skladovaná pri teplote okolo 5 stupňov Celsia. Predtým z nej treba odstrániť vňať. Ideálne sa skladuje v debnách zasypaných pieskom. Ideálna vlhkosť je okolo 90 %.

Mrkva je pravý prírodný liek !

Pravidelná konzumácia mrkvy pomáha očiam. Znižuje hladinu cholesterolu a zlepšuje trávenie a peristaltiku. Pomáha pri migréne a zápalových bolestiach kĺbov. Dodáva živiny, potrebné pre zdravý vývoj zubov a zdravý vývoj zrakových orgánov. Preto majú deti jesť veľa mrkvy ! Mrkva chutí výborne, takže to nie je žiadny trest.

Prihláste si zasielanie zaujímavých informácií z tohto webu na váš email raz do týždňa.
Služba je bezplatná a môžete ju kedykoľvek zrušiť.

 

Strom Zdravia 2

Tento web pripravuje MUDr.Michal Šarafín. Ponuka reklamného priestoru na webe.

Ilustračné obrázky dreamstime.com

Strom zdravia e-mailom

Prihláste si zasielanie zaujímavých informácií na váš email raz do týždňa.

  • Inšpiratívne témy o zdraví.
  • Námety pre lepší životný štýl.
  • Tipy na zaujímavé články.
Zatvoriť toto okno

Stačí zadať e-mailovú adresu

Vložte svoj e-mail a za chvíľu dostanete kontrolný majl. Potom každý týždeň dostanete jeden tip.