Mladá pšenica

 Pšenica patrí medzi najstaršie obilniny.

Mladé výhonky pšenice obsahujú vyvážené množstvo živín, ktoré organizmus potrebuje k zdravému fungovaniu. Obsahuje celú radu vitamínov, minerálov, aminokyselín, enzýmov, chlorofylu a vlákniny. Presný obsah živín závisí od podmienok pestovania. Pri kupovaní mladej pšenice ako potravinového doplnku si treba všímať, či pochádza z ekologického pestovania na kvalitných pôdach a s vysokou intenzitou slnečného svitu. Vysoko kvalitné bývajú výhonky pestované v sopečných pôdach Austrálie a v niektorých oblastiach USA.

Mladá pšenica a trávenie

Aj keď všetky zelené potraviny sa vďaka chlorofylu, enzýmom a ďalších látkam vyznačujú blahodarnými účinkami na zdravie celej tráviacej sústavy. Mladá pšenica je v tomto smere mimoriadne osožná. Priaznivo pôsobí pri zápalových ochoreniach, vredových chorobách, zápche i hnačkovitých stavoch. Má protizápalový účinok a zároveň priaznivý vplyv na regeneráciu a rast buniek. Odstraňuje nepríjemné telesné pachy – v dychu, a to i fekálneho zápachu, ktoré súvisia so zlým trávením. Vďaka tráviacim enzýmom a aminokyselinám ničí anaeróbne baktérie, čím obmedzuje hnilobné a zápalové procesy v žalúdku, črevách a ďalších tkanivách. Pečeň sa zúčastňuje množstva procesov v organizme – od trávenia, cez prestavbu a skladovanie živín, až po detoxikáciu, zbavovanie sa škodlivín. V momente, keď sa niektorá jej funkcia naruší vplyvom infekcie, alebo zaplavením toxínmi, telo sa dostáva do vážnych problémov.

Naopak, zdravá, fungujúca pečeň je zárukou vitality, energie a dobrého stavu organizmu.

Mladé výhonky pšenice obsahujú množstvo látok, ktoré podporujú detoxikáciu a regeneráciu pečeňových buniek Podporuje správnu funkciu a zabraňuje ukladaniu tuku v pečeňovom tkanive, čo býva rizikom u ľudí s vysokým cholesterolom.

Mladá pšenica je nesmiernym prínosom pre ľudí, trpiacich obezitou.

V tele obéznych pacientov sa nachádza len malé množstvo enzýmov zodpovedných za trávenie tukov. Pšeničné výhonky obsahujú značné množstvo lipázy a ďalších tráviacich enzýmov, čo môže pri znižovaní váhy výrazne pomáhať. Naopak, užívanie pšeničných výhonkov je vhodné aj u ľudí s nízkou hmotnosťou. Príčinou môže byť zahlienené tenké črevo, ktoré obmedzuje vstrebávanie živín.

Tak, ako všetky zelené potraviny, tak aj mladá pšenica je prínosom pre mnoho fyziologických procesov v organizme.

Zlepšuje prekrvenie a zásobenie živinami všetky orgány, a to vrátane mozgu. Má priaznivý vplyv na spánok a nervovú sústavu. Zlepšuje krvotvorbu, má antioxidačné a antimutagenné účinky a priaznivý vplyv na dlhovekosť. Konzumácia výhonkov mladej pšenice môže byť formou džúsu, alebo prášku, z ktorého sa pripravuje nápoj, prípadne sa pridáva do jedla. Pozor ! Mladú pšenicu si môžeme pestovať aj doma.

Prihláste si zasielanie zaujímavých informácií z tohto webu na váš email raz do týždňa.
Služba je bezplatná a môžete ju kedykoľvek zrušiť.

 

Strom Zdravia 2

Tento web pripravuje MUDr.Michal Šarafín. Ponuka reklamného priestoru na webe.

Ilustračné obrázky dreamstime.com

Strom zdravia e-mailom

Prihláste si zasielanie zaujímavých informácií na váš email raz do týždňa.

  • Inšpiratívne témy o zdraví.
  • Námety pre lepší životný štýl.
  • Tipy na zaujímavé články.
Zatvoriť toto okno

Stačí zadať e-mailovú adresu

Vložte svoj e-mail a za chvíľu dostanete kontrolný majl. Potom každý týždeň dostanete jeden tip.