Tréning chrbta

Poškodenie chrbtice a bolesti chrbta sú každodenné civilizačné  problémy.

Zdravá a funkčná chrbtica je naša vlastná zodpovednosť. A tiež náš najvyšší osobný záujem ! Nikto za nás nič neurobí. Každý z nás sa musí pustiť do práce a udržovať svoj chrbát v dobrom zdraví a kondícii.

Funkčnosť nášho chrbta je jednou zo základných pilierov skutočne kvalitného života.

Naopak, život s bolesťami a funkčným obmedzením nás dostáva na vedľajšiu koľaj.. Kvalita života klesá, radosť zo života sa stráca. Podmienkou maximálnej funkčnosti našej chrbtice je naša kondícia, pružnosť nášho tela, svalová sila a štíhla postava. Smer je teda jasný.

Každý z nás by mal mať vytvorený svoj vlastný individuálny program pre ochranu svojej chrbtice.

Tento program je vynikajúca investícia do vlastného zdravia a budúcnosti. Zabezpečí vám zdravú chrbticu a dostatok síl a energie pre plnohodnotný a produktívny život.

Tréning musí byť cieľavedomý a systematický.

Nie je to jednorázová záležitosť, ale dlhodobý proces. Základom tréningu je aktívne izolované naťahovanie. Cieľom je získanie ohybnosti. Ohybnosť je základ, princípy aktívneho naťahovania sú jednoduché. Svaly pracujú ako antagonisti. Ak sa jeden sval predĺži, tak je náprotivok, jeho antagonista sa skráti. Umožní tým vykonanie pohybu. Ak chcete, aby sa tento sval , naopak predĺžil, alebo natiahol musíte ho uvoľniť. . No sval sa nemôže uvoľniť, pokiaľ ešte pracuje. Tak fungujú antagonisti. Ak svaly napnete, tak sa skrátia a kontrahujú. Prvé svaly, ktoré chcete naťahovať sú uvoľnené, pretože sú to izolované svaly.

Aktívne izolované naťahovanie je komplexná a presná metodika.

Vhodná literatúra a erudovaní tréneri vám presne vysvetlia ako toto cvičenie správne praktizovať. Na aktívne izolované naťahovanie nadväzuje aktívne izolované posilňovanie. Základ je rovnaký, efekt opačný. Pri aktívnom izolovanom posilňovaní sa jeden sval uvoľní a natiahne pri relaxácii a jeho antagonista sa skráti, aby umožnil pohyb. Skrátený sval je tým aktivovaný. Jeho antagonista je izolovaný a uvoľnený. Posledným cyklom v tréningovom programe je kardiotréning. Tomu sa budeme osobitne venovať.

Tento systematický program ochrany vášho chrbta je efektívny spôsob prevencie.

Prináša pomerne rýchle a hmatateľné výsledky. Po niekoľkých týždňoch vidíme výrazný  posun vpred. Jednoduché postupy a cvičenia prinášajú pozoruhodné výsledky.

Je to jednoduchá metóda !

Stačia len minimálne a nenáročné podmienky. Dostatok miesta na podlahe, pevná stolička, dlhý povraz, poprípade sada závaží. Žiadna veľká investícia. V podstate stačí chuť a odhodlanie. Nepotrebujete veľa času. Stačí tak 20-30 minút denne. Napríklad, vynechajte správy v televízii.. Nahraďte balastný čas užitočným časom. Cvičenie je užitočný čas. Robíte niečo pre seba a svoje zdravie. Vymedzte si preto každý deň čas na cvičenie.

Začnite pomaly a postupujte krok za krokom !

Bavte sa ! Cvičenie nie je trápenie, ale odmena. Prispôsobujte cvičenie počasiu, ročnému obdobiu a momentálnej dispozícii. Sú dni, kedy nie je vhodné cvičiť.. V dňoch maximálnej vyčerpanosti, alebo nastupujúcej choroby. Napríklad chrípky. Urobte si vhodné miesto na cvičenie. Zaobstarajte si vhodné a pohodlné oblečenie. Nebude asi rozumné cvičiť v hrubých teplákoch..

Nikdy necvičte hneď po jedle  !

Ľahké jedlo je lepšie, za hodinu ste pripravení. Odborníci odporúčajú vedenie tréningového denníka. Zaznamenávajte si jednotlivé cvičenia. Po čase si uvedomíte pokroky, ktoré ste dosiahli. Cvičte systematicky a v správnom poradí. Pozor, neprežeňte to ! Hlavne na začiatku.

Triezvo zhodnoťte svoje možnosti a a svoje hranice.

Predídete tým možným zdravotným komplikáciám a problémom. A tiež, neznechutíie si cvičenie ! Každý má svoje hranice. Ak cítite, že sa k nej blížite, radšej zabrzdite. Niet sa kam ponáhľať, kam sta neprišli dnes, určite prídete za týždeň.

Cvičenie je naozajstná radosť !

Ten, kto vydrží  sa sám o pár týždňov tom presvedčí. Odmenou bude zdravá chrbtica a bezbolestný chrbát. To je dobrá odmena.

Prihláste si zasielanie zaujímavých informácií z tohto webu na váš email raz do týždňa.
Služba je bezplatná a môžete ju kedykoľvek zrušiť.

 

Strom Zdravia 2

Tento web pripravuje MUDr.Michal Šarafín. Ponuka reklamného priestoru na webe.

Ilustračné obrázky dreamstime.com

Strom zdravia e-mailom

Prihláste si zasielanie zaujímavých informácií na váš email raz do týždňa.

  • Inšpiratívne témy o zdraví.
  • Námety pre lepší životný štýl.
  • Tipy na zaujímavé články.
Zatvoriť toto okno

Stačí zadať e-mailovú adresu

Vložte svoj e-mail a za chvíľu dostanete kontrolný majl. Potom každý týždeň dostanete jeden tip.