Nordic walking

Chôdza je vynikajúci prostriedok na na udržiavanie fyzickej kondície a duševnej rovnováhy.

Rýchla chôdza len znásobuje tieto skvelé zdravotné a duševné benefity. Svižná a rýchla chôdza prehlbuje pocit zdravia, pohody a duševnej sviežosti. Rýchla chôdza je skutočný zázrak. Elixír zdravia a radosti zo života. Jednoduchý a dostupný prostriedok. Poučenie ?

Chodiť čo najviac !

Využívať každú príležitosť. Niekedy stačí krátka a intenzívna prechádzka. Aj 10-15 minút rýchlej chôdze na čerstvom vzduchu dodá telu a duši silu, radosť a osvieženie. Chôdza zlepšuje metabolizmus a látkovú výmenu v organizme. Chôdza pôsobí priaznivo na znižovanie krvného tlaku a činnosť srdca. Zlepšuje dýchanie, zlepšuje telesnú kondíciu a zlepšuje spánok. Rýchla chôdza pri chudnutí stačí, ako komplexná a bezpečná športová aktivita.

Pohyb a rýchla chôdza sú balzamom na dušu.

Najlepšou prevenciou pred vznikom väčšiny ochorení. Pravidelný pohyb spojený s rýchlou chôdzou je predpokladom na udržanie hybnosti a pružnosti tela do vysokého veku. Zdravé a pohyblivé kĺby, kosti a svaly sú nevyhnutným predpokladom naozaj kvalitného a plnohodnotného života.

Nordic walking je rýchla chôdza s palicami.

Chôdza, pri ktorej si chodec pomáha palicami. Môžeme stále častejšie vídať ľudí s palicami. Nordic walking je vhodný pre všetky vekové kategórie. Pochádza zo Škandinávie. Oficiálne bola táto metóda patentovaná až v r. 1997. Chodci používajú dvojdielne, alebo trojdielne palice o dĺžke 70 až 145 cm. Palice sú flexibilné, dajú sa jednoducho zbaliť do ruksaku. Rukoväť je väčšinou z plastu, s upevňovacími remienkami a odpružením, kvôli šetreniu zápästia.

Nordic walking je kondičná dynamická  chôdza v prírodnom teréne.

Radosť z pohybu sa spája s radosťou z pobytu v prírode. Nordic walking je vhodný pre všetky vekové a výkonnostné kategórie. Nordic walking je jednoduchá, pohodlná a dostupná metóda. Zároveň veľmi zdravá, účinná a komplexná. Tempo je individuálne. Podľa veku, času a výkonnosti. Chôdza sa môže realizovať individuálne, ale i skupinovo. Zážitok je tak znásobený prítomnosťou kamarátov a ostatných nadšencov. Dodáva to radosť a spoločné príjemné  zážitky.

Nordic walking má svoje pravidlá a svoju techniku.

Dôležitá je súhra rúk a nôh. Ich zladenie s palicami. Palice musia spolupracovať, nie prekážať. Odraz ruky s palicou udáva rýchlosť a tempo chôdze. Pomalá chôdza znamená krátke kroky, rýchla chôdza zase dlhé kroky. Trup tela je mierne naklonený dopredu. Celková účinnosť chôdze v porovnaní s normálnou chôdzou je až o 50 % vyššia. Pri nordic walking sa zapája až 90 % všetkých svalov. Palice zabezpečujú vyššiu stabilitu a vyšší pocit istoty pri chôdzi. Záťaž na kĺby sa znižuje až o 30 %. Nordic walking má svoju techniku. Jej osvojenie nie je náročné. Netrvá dlho a nordic walking sa stáva našou radosťou z pohybu v prírode.

Prihláste si zasielanie zaujímavých informácií z tohto webu na váš email raz do týždňa.
Služba je bezplatná a môžete ju kedykoľvek zrušiť.

 

Strom Zdravia 2

Tento web pripravuje MUDr.Michal Šarafín. Ponuka reklamného priestoru na webe.

Ilustračné obrázky dreamstime.com

Strom zdravia e-mailom

Prihláste si zasielanie zaujímavých informácií na váš email raz do týždňa.

  • Inšpiratívne témy o zdraví.
  • Námety pre lepší životný štýl.
  • Tipy na zaujímavé články.
Zatvoriť toto okno

Stačí zadať e-mailovú adresu

Vložte svoj e-mail a za chvíľu dostanete kontrolný majl. Potom každý týždeň dostanete jeden tip.